ŠTA JE GREEN IMPACT INDEX?
U današnje vreme sve je veća zabrinutost oko društvenog i ekološkog uticaja proizvoda koje koristimo.
Kad su u pitanju dermokozmetički proizvodi, takve informacije do sada nisu bile dostupne u transparentnom i praktičnom formatu. No, Green Impact Indeks to je promenio.
Green Impact Index je transparentan merni alat koji objašnjava društvene i ekološke uticaje Pierre Fabre proizvoda pomoću jednostavnog sistema bodovanja (A, B, C, D). Ne ocenjuje efikasnost proizvoda ili njegove efekte na zdravlje, nego ocenjuje stepen do kojeg se poštuju priroda i društvo u celini.
Za ovakav vid ocenjivanja proizvoda, stručnjaci u ovom području primenjuju termin eko-društveni dizajn proizvoda.
SERTIFIKOVANI ALAT ZA MERENJE EKO-DRUŠTVENOG DIZAJNA
Dermatološka linija A-Derma već je 40 godina posvećena čoveku i prirodi s ciljem smanjenja uticaja na okolinu i prepoznatljiva po prirodnoj aktivnoj supstanci biljnog porekla i posvećenosti fragilnoj koži. U tom smislu, A-Derma dermatološke laboratorije od samih početaka prate svaki korak u nastajanju proizvoda.
Grupacija Pierre Fabre, kojoj pripada A-Derma, obavezala se da potrošačima pruži detaljan uvid u ocenu svakog proizvoda, bez ikakve zadrške, jer smatra da o transparentnosti zavisi poverenje potrošača.
U skladu s Green Mission Pierre Fabre pristupom, koji odražava ekološki prihvatljivu i društveno odgovornu predanost održivim inovacijama koje donose korist i prirodi i ljudima, osmišljen je Green Impact Index kao način procene svih proizvoda Pierre Fabre Grupe.
Ovaj indeks možemo definisati kao alat za merenje eko-društvenog dizajna Pierre Fabre proizvoda na osnovu 20 ekoloških i društvenih kriterijuma, koji je vrlo transparentan i svima lako razumljiv.
Metodi bodovanja Green Impact Index dodeljen je AFNOR sertifikat, koji je potvrdilo i odobrilo prvo francusko telo za ocenjivanje i sertifikaciju sistema, usluga i proizvoda, osoba i usklađenosti s propisima - AFNOR Certification.
AFNOR Certification predstavlja službeno nacionalno telo za standardizaciju i sertifikaciju u Francuskoj pod Ministarstvom industrije Francuske.
KAKO SE OCENA (A, B, C ILI D) DODELJUJE PROIZVODU?
Sistem bodovanja osmišljen je na način da bude lako razumljiv, jednostavan i nedvosmislen, a svaka tačka jasno objašnjena.
Kod merenja nivoa eko-društvenog dizajna proizvoda uzima se u obzir:
- 14 ekoloških kriterijuma (formula, pakovanje, proizvodnja...)
- 6 društvenih kriterijuma (poreklo, oznaka organskog porekla, predanost...).
Ukupna ocena u početku zasniva se na najviše 15, a preračunava na osnovu najviše ocene 20 kako bi se dobio Green Impact Index proizvoda.
ŠTA OZNAKA GREEN IMPACT INDEX ZNAČI ZA POTROŠAČA?
Više od samog rezultata, Green Impact Index je alat koji potrošačima nudi priliku da donesu istinski informisane odluke u skladu sa svojim uverenjima i da odgovornije koriste proizvode.
Svaki proizvod ocenjen je od A do D, s tim da je A najviša ocena. Proizvod se smatra eko-društveno dizajniranim ako dobije ocenu A ili B.
99 % A-Derma proizvoda ima ocenu A ili B što samo potvrđuje predanost Pierre Fabre grupacije u brizi za čoveka i prirodu.